25.08.2011

Eminelerde İftar ve Emineden Fırında Domatesli Biberli Patlıcan



Canım arkadaşım Emine'ye ait bu zevkli iftar sofrası..iftar sofralarında kalabalık olmayı dostlarla birlikte iftar açmayı seviyorum..bu ramazanda elimden geldiğince misafir ağırlamaya çalıştım..ama hem zamanlamadan hem çocuklardan alamadığımız yakınlarımız oldu.. kısmetse seneye..



Börekten 3-4 tane yedim heralde..2 kaç yufkaya sarılmış Pastırmalı ve Patatesli 2 çeşitti



Terbiyeli Tavuklu Tel Şehriye Çorbası
Çiğ Köfte..(tatlıses)



Fırında Domatesli Biberli Patlıcan ( çok hafif ve çok lezzetliydi )

Tarif;Patlıcanlar alacalı soyulup küpler halinde doğranıp tuzlu suda bekletilir..Yeşil biber doğranır..Rondoda 4-5 domates, sarımsak varsa 2 kırmızı biber çekilir..2-3 yemek kaşığı sirke, zeytinyağ ve tuz eklenerek harmanlanır..Fırın tepsisinde üzeri al.folyo kapatılarak pişirilir..Kahvaltılarda, yemeklerde tüketilir..

Ana yemekleri ve tatlıları fotolayamadım yine..Örnek olması açısından Menümüz;

Terbiyeli Tavuklu Tel Şehriye Çorbası
Bamya Yemeği
Kavurmalı Pilav
Pastırmalı Börek & Patatesli Börek
Fırında Domatesli Biberli Patlıcan
Salata
Çiğ Köfte
İncirli Tatlı
Çikolatalı Pasta

Ellerine sağlık arkadaşım..

1 yorum:

Tijen dedi ki...

Pardon,sormak istedğim birşey var
Fırında Domatesli Biberli Patlıcan hakkında

Tarif;Patlıcanlar alacalı soyulup küpler halinde doğranıp tuzlu suda bekletilir.. demişssiniz daha sonra çiğ olarak fırındami pişicek yoksa önce kızartarakmı,yanıtlarsanız beni çok mutlu edersiniz...

Sevgiler.