11.12.2006

zeytinli pamuk poğaçalarım

aslında mutfak maceralarım genelde yemek dergilerindeki değişik tarifleri yapma isteğim, ama dergileri alıp alıp biriktirmemle kalmıştı, taki portakal agacını keşfedene kadar. daha sonra o sayfadaki diğer linklerede bakarak birçok mutfak tanımış oldum. genelde tüm mutfakseverlerinde benimle aynı yaşlarda olduğunu görünce daha da ilgi duydum. aslında blogumda amacım yemek tarifleri vermek değil çünkü o kadar usta sayılmam:) ama gördüğüm tarifleri kendimde deneyip çıkan sonuçları sevdiklerimle ve biricik eşimle tatmam :)

Bu haftasonu aylar önce tarçın'ın mutfağı'ndan öğrendiğim ve süreklide yaptığım PAMUK POĞACA yı yaptım. Hamurla oynamayı gerçekten çok seviyorum ve bu tarifteki hamur tam kıvamında oluyor ve hiç elinize kolunuza yapıştırmadan tepsiye dizebiliyorsunuz :)

işte malzemeler;

1 su bardağı sivi yağ
6 yemek kaşığı şeker(ben 4 Y.K katıyorum)
4 çay kaşığı tuz
1 adet yaş maya
2 bardak ılık su (yada bir bardak ılık su,bir bardak ılık süt karıştırın daha lezzetli oluyor)
Aldığı kadar un (ben 6 su bardağı katıyorum)
üzerine yumurta sarısı

Ilık süte mayayı koyup eritip ve içine geri kalan malzemeyi ekleyip kulak memesi kıvamına getirin. Hamuru yumarta büyüklüğünde parçalara getitip elinizde yuvarlatıp zeytin ezmesi sürün. (isterseniz tuzunu biraz azaltıp nutella sürebilirsiniz) (yada peynir yada boş) En az 1 saat ılık ortamda mayalanarak kabarmalarını bekleyin.(beklemek istemiyorsanız tepsiye poğaçaları hazırlayıp ılık ısıda 10 dk. bekletebilirsiniz de!) Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok: