19.02.2012

VALONIA CHOCOLATE WORKSHOP NOTLARI

Çikolata kazanının içine düşsem ne yapardım diye düşünürdüm.. Sevgili Binnur Musaoğlu hanımefendiden aldığım VALONIA CHOCOLATE workshop daveti üzerine bu deneyimi de edinmiş oldum.. O kadar keyifli bir etkinlikti ki bloguma hemen eklemek istedim..



Henüz sadece Beşiktaşta bulunan Valonia Chocolate da çok sevdiğim blogger arkadaşlarım ; Cake in Life Behiyecim, Bir Demlik Sohbet Sevilcim, Limonlu Kek Neval abla ve Tümayın Mutfağı Tümaycımla da tamzamanındaoradalardı. saat 10:00 dan 12:00 ye kadar olan etkinlik Şefimiz Erdoğan İnan'ın özverili ve keyifli anlatımıyda tam 15:00 e kadar sürdü..Bize gösterdiği sabır ve güleryüz için şefime tekrar teşekkürü borç bilirim..





Etkinliğin güleryüzlü ev sahipleri Medya Direktörü Binnur Musaoğlu, Valonia Chocolate Finans ve Pazarlama Sorumlusu Burak Itri bey ve Bezen hanım..



ilk tarifimiz Nazar Boncuğu Motifli Türk Kahveli Sütlü Çikolata yapımı idi..



İzlerken çok kolay görünüyordu..Şefimizde bizle püf noktalarını paylaştı sağolsun, ama iş yapmaya gelince ne kadar ciddi ve zor olduğunu da anladık :)




Evde Çikolata yaparken; benmari usülü erittiğiniz kaliteli, gerçek kuvertür yada pol çikolatanızı ilk sıcaklığını almak için mermer tezgaha alıp soğutun, sonra kalıba alın. Hava kabarcığı olmamasına dikkat edin. Eğer dolgulu çikolata yapmayı istiyorsanız içine fındık, fıstık yada meyve katmak istiyorsanız önce kalıbı aynı şekilde doldurup ters cevirip içini boşaltıyoruz. Donmasını bekliyoruz, sonra istenen harçla dolduruyoruz.Harcın üzerini de benmari usulü eritilen çikolata ile doldurup spatula ile fazlalıkları alıyoruz. Donmasını bekliyoruz.

İşte bu da bizim Bezen hanımla birlikte yaptığımız cupcake görünümlü türk kahveli incili sütlü çikolatamız...



ve eve bütün gün türlü türlü çikolata tatmaktan aldığım enerji ve Valonia Chocolatenın cömert hediyeleri ile döndüm..Yüzümde kocaman gülümseme ve elimde bir sürü fotografla..



Bu keyifli etkinliği düzenleyen Binnur hanıma, Burak beye, şefimize ve güleryüzlü Valonia Chocolate personeline tekrar teşekkür ediyorum..

10 yorum:

benim dünyam dedi ki...

o çikolataların her birinden tatmak istiyorum tabii ki yanında sade Türk kahvesiyle birlikte :)
Çok güzel bir etkinlik olmuş, afiyetler olsun :)

hilal dedi ki...

o zaman bitmeden komşunuda alıp geliyosun şekerim.. yarın mesela ;)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yılın etkiğinliydi.Ben kendi etkinliklerimden yazamadım ama hiç unutmayacağım kesin:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Hani derler ya ne tatlı:) aynen öyleydi:) çok çok tatlıydı neşeli ve enerjik bir etkinlikti. Seninle tekrar karşılaştığım için de çok mutlu oldum canım. Tekrar görüşmek üzere:) Çok güzel yazmışsın ben de bu hafta içi yazacağım inşallah:)

Unknown dedi ki...

Eh bize de resimlere bakıp afiyet olsun demek düşüyor bu durumda

New York'tan dedi ki...

Instagramda be bloglarda gormustum bu cikolatalari:) Guzel bir etkinlik olmus :)

Limonlu Kek dedi ki...

Hilal'cim gerçekten çok harika bir etkinlikti, acele çıktığımızdan sizin şaheserleri görememiştim ve malesef tadamadım, ama enfes görünüyorlar. Seni çok öpüyorum :)

sevil şahin dedi ki...

Hilalcim seni orada görünce tamam dedim bugün yine şahane geçecek gerçekten çok eğlenceli idi. Kendimi çikolata yaparken görmek çok komikti. Aynen benimde hiç unutmayacağım şahane bir etkinliklerden oldu. bol çikolatalı :)

esra yerebakan dedi ki...

ellerinize sağlık nefis olmuşlar çocuklar çikolata yapmayı bilen bir anneleri olduğu için çok şanslılar:)

Unknown dedi ki...

çok güzel görüntüler sizin adınıza sevindim. sevgiler mutlu pazarlar...