8.12.2009

Etli Pazı Dolması


Bu sıralar mutfağımın favorisi olan bir tarifi sizinle paylaşmak istedim. Hem çok pratik, hemde çok lezzetli..

malzemeler
2 bağ pazı
1/2 kg dana kıyma (ben dolma için 1/4 ini kuzu tercih ediyorum)
1 sb pirinç
domates
domates salçası
istenilen baharatlar ve tuz
pişirmek için 3 domates rendesi
zeytinyağ

yapılışı:
iç harcı çiğden hazırlanır
pazılar kaynarsuda haşlanır, hemen soğuk su dolu bir kaba alınır (haşlama süresi 15-20 sn yeterli)
kare şeklinde sarılıp tencerenin altına rendelenen domatesin bir kısmı konarak dolmalar yerleştirilir, kalan rende domates en üste konur, önce harlı sonra kısık ateşte yaklaşık 30-40 dk pişirilir.
(arada bakılıp gerekirse sıcak su ilave edilir)

afiyet olsun

4 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Çok güzel olmuş. Ellerine sağlık. Yaprak sarmasına benziyor :) Afiyet olsun. Sevgiler...

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok severim sarmasını pazının ama hiç yapmadım hep annem yaptı ben yedim:)))

Hülya dedi ki...

Nefis gozukuyo! Ellerinize saglik!

Unknown dedi ki...

30 dakikada piser ama hilal in sut oglu o dolmalari 2 dakikada pişirir...

canim ellrine sağlıkkk...

I fill like a desperate housewife next to you