25.12.2008

Fehime Cheesecake


vişneli cheesecake


çilekli cheesecake

Bu tarifi bayramda ankarada öğrendim, Fehime tarafından tarif defterime eklenen gelincede yaptığım bir tarif. Ankarada vişnelisini yaptık, ben gelince çileklisini yaptım. Pişirmeden yapıldığı için çok pratik bir tarif adına Fehime'nin ismini verdim:)

Malzemeler

Tabanı için;
2 paket burçak büsküvi / 50 gr tereyağ

üst kısım;
2 paket labne peynir
200 ml/1 kutu krema
1 sb toz şeker
1/2 limon suyu
2 yaprak jelatin ( kırılıp yarım çay bardağı kaynar su ile eritilecek)

üzerine
alternatif 1: donmuş vişne/hazır ahududu sos
alternatif 2: çilek sos ( nişasta-su ile açılıp şeker eklenip kaynatılacak)

yapılışı;

1. büsküviler rondodan çekilip erimiş tereyağ ile karıştırılır, kelepçeli kalıbın tabanına iyice bastırarak yerleştirilir. buzdolabında bekletilir.
2. labne peynir, krema, toz şeker, limon suyu mikserle karıştırılır. eritilen jelatinde eklenip karıştırılır, hazırlanan tabanın üzerine dökülür. sertleşmesi için dolapta bekletilir.
3. üzerine arzu edilen sos hazırlanır sertleşen cheesecake'e eklenip 1 gece buzdolabında bekletilir.

afiyet olsun

1 yorum:

Unknown dedi ki...

offfff cok ozlemisim cheese cake gecenin 2 si bir tuhaf oldum

yarin ilk isim cheese cake.... pisirmek

tekrar dondugun icin cok mutluyum cok opuyorum