17.10.2008

grip, 1 yaş ve pizza

uzun zamandır bloguma tarif eklememiştim sonunda gerçekten pizzaya benzeyen bir pizza yaptım, çok beğenerek yedik. 11 ekim 2008 kızımın 1. yaşını kutlayacağımız gündü ama üçümüzde grip olunca ertelemek zorunda kaldık, neyseki çok şükür normale dönüyoruz gripten yakamızı sıyırdık. ben berin'inde çok beğendiği pizzamın tarifine döneyim, aslında hamurunun tarifini uzun zaman önce bloglardan birinde görüp minik bir kağıda not edip buzdolabına iliştirmiştim.

hamuru için;
1 su bardağı süt (ılık)
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket (küp) yaşmaya
aldığı kadar un

malzemeleri karıştırıp hamuru 1 saat kadar mayalandırın, uygun tepsiye hamuru yayıp üzerine salçalı sos sürün. üzerinede dolapta ne varsa sosis,salam,istenen peynir,biber ve domatesle pizzanızı tamamlayın, fırına atmadan öncede vaktiniz varsa tepsi mayası denen hamurun kendini toplamasını bekleyin. sonra önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dk pişirin.

hamurdan kalan parçayla da hamuru biraz daha yağlayıp arasına zeytin ezmesi sürüp açma yaptım.


Hiç yorum yok: