23.11.2009

Elmalı Kurabiye


Bu kurabiyeyi geçen hafta gelen konuklarım için hazırladım. Oktay Ustanın tarifi ve internette nadir bulduğum zeytinyağlı kurabiye tarifleri arasından seçtim. 4-5 gün tazeliğini koruyabiliyor.

Malzemeler :
1 çay b.zeytinyağı
1 yumurta
1 su b.yoğurt
yarım p.kabartma tozu
3 çorba k.toz şeker
aldığı kadar un

İç harcı için:
3 elma
3 çorba k.toz şeker
tarçın
dövülmüş ceviz

Üzeri için:
pudra şekeri (tarifte file fındık kullanılmış ama ben pudra şekeri serptim)

Hazırlanışı :

Karıştırma kabına 1 adet yumurta kırın.Üzerine 1 çay bardağı zeytinyağı 1 su bardağı yoğurt ilave edin ve karıştırın.Üzerine yarım paket kabartma tozu 3 çorba kaşığı toz şeker ve üzerine 12 çorba kaşığı un ilave edin ve kurabiye hamurunu yoğurun.İç harcı için 3 adet elmenın kabuklarını soyun.Elmaları rendeleyin.Tencereye rendelenmiş elmaları alın.Üzerine 3 çorba kaşığı toz şekeri ilave edin.

Üzerine tarçın ilave edip elmalar suyunu çekene kadar pişirin. (ben cevizde ekledim)Elmalı kurabiyenin hamurundan yuvarlak toplar kopartın ve avucunuzun içinde yuvarlak bir hamur açın.İçine 1 tatlı kaşığı elmalı iç harçtan ilave edin ve hamuru kapatın.Hamuru kapattığınız tarafı fırın tepsisine gelecek şekilde dizin.Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirin.Elmalı kurabiye fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpip servis edin.

2 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Zeytinyağlı olması çok büyük bir ayrıcalık ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

ayyy harika görünüyorrr ellerine sağlık canımmm