25.11.2009

Berin'in ilk mutfak denemesi: MUZLU KEK :)


Evet sonunda bunu da başardı..Küçük cadı mutfağımıda ele geçirdi, bu gidişle blogumada el koyması yakındır :) ne zaman mutfağa girsem elinde sandalyesini sürükleye sürükleye yanıma geliyor, bende yapıcam bende yapıcam diyo..:)

ee bende baktım kurtuluş yok bari 2 yaşında öğrensin bu işleri dedim verdim eline çırpma telini. ben kattım o karıştırdı, hatta pişene kadarda fırının başında oturdu..oldumu size muzlu kek..ehh afiyet olsun..




tarif Cafe Fernando'nun..sadece vanilya özütü yerine vanilya kullandık..ha birde tariftede olduğu gibi baton kalıbınızı kullanmanızı önemle tavsiye ederim..

Muzlu Kek (tarifi aynen aktarıyorum)

Tarif Simply Recipes blogunun sahibi Elise Bauer‘e aittir.

Malzemeler

3 veya 4 adet olgun muz, püre haline getirilmiş
80 gr tereyağı, eritilmiş
1 su bardağı şeker
1 yumurta, çırpılmış
1 çay kaşığı vanilya özütü (vanilla extract)*
1 çay kaşığı karbonat
1/8 çay kaşığı tuz
1 1/2 su bardağı un

Yapılışı
Fırınınızı önceden 175°C’de ısıtın.
Tahta bir kaşık yardımıyla, geniş bir kasede püre haline getirdiğiniz muzları ve erimiş tereyağını karıştırın.
Şekeri, yumurtayı ve vanilyayı ekleyip tekrar karıştırın.
Karbonat ve tuzu serpip tekrar karıştırın.
Son olarak unu da ekleyip karıştırın.
Karışımı önceden yağladığınız kek kalıbınıza döküp (ben 30*10 cmlik kalıp kullandım) 50 dakika pişirin. Oda sıcaklığına gelince servis yapın.

Unutmadan yarın yolda olacağımız için HERKESE ŞİMDİDEN MUTLU HUZURLU BAYRAMLAR DİLERİM

8 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

herşeyi hazızasına kaydettigi ve ilgilendigi bir yaşta maşallah pekte düzel kabarrmış ellerine salık cimcimenin kocaman öpücükler ona.bayramınız kutlu olsu.
sevgiler.

Unknown dedi ki...

ayyyyy kuzuma bak bnimm ....


kızıma hemene kendi sitesini açıyorsun annesiii

sitenin isminide malum....


çok öptüm kızmı

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy ayyy maşallahh :))
Kek harika gözüküyor :))

Şule Zeynep dedi ki...

yerim seni ben! canım benim, o pamuk eller sonunda dayanamadı demek ;) ellerine sağlık kuzucuk ;)

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran huzurlu ve bereketli bir bayram dilerim.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK.EHH İNSANIN KIZININ OLMASI DA GÜZEL DUYGUDUR EMİNİM.NE YAPSAM BENDE OĞLUŞLARIMIMI SOKSAM MUTFAĞA:)
ELLERİNİZE SAĞLIK CNM.

Unknown dedi ki...

bence bu kek olması gerektiğinden çok daha lezzetli olmuştur o küçük eller işin içine girince lezzet 1000 kat artıyor ellerinize sağlık

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

merhaba güzel bir blog sayfası hazırlamışsınız.kek süper görünüyor deneyeceğim:)izlemeye aldım .bende beklerim sevgiler.