28.12.2010

İyi ki doğdun Görkem...

7 aralıkta hala olmuştum.. halalığım tam 1 yaşına bastı.. Görkemimizde koocaman adam oldu, bu ilk yılına o kadar çok şey sığdırdıki..bi defa bizim emir'in abisi oldu, koca koca dişleri çıktı, son sürat yürümeye başladı, ailenin paşası ve en haşarısı ünvanını aldı.. Hayırlı, sağlıklı, uzuuunn bi ömrün olsun halacım, seni çok seviyorum...


Bu Görkem'imizin ilk yaş günü pastası..

Tabii doğum günü partimiz için herkes birşeyler hazırlamıştı...


Babaanne, anaanne, teyzeler ve halasının marifetli ellerinden bu bereketli sofra çıktı..


Kısır "by Armutunsapı" :)


Kuskus Salatası "by Armutunsapı" :)

Ben de bu parti için kısır ve daha önce arkadaşım Nur da yediğim ve bayıldığım Kuskus salatası yaptım.. Her yiğidin kısır yiyişi farklı olduğu gibi yapışıda farklıdır..benim her zaman yaptığım klasik tarifimi aşağıda paylaşıyorum..

Kısır İçin Malzemeler (10-12 kişilik)
2 sb. İnce bulgur (mümkünse esmer bulgur, daha lezzetli oluyor)
2 sb. kaynar su
1 yada 2 limon
3 orta boy kuru soğan
1 sb riv. z.yağ
3 yk. salça
1 demet maydonoz
1 demet kuru soğan
Nar ekşisi (Varsa Koruk ekşisi)
Tuz
Pul biber (isteğe bağlı- ben Berinde yediği için koymuyorum)

Yapılışı
- Geniş bir kaba ince bulgur, tuz, limon suyu ve kaynar su eklenir, üzerini kapatacak bir kapak örtülür ve bulgur şişmeye bırakılır.
- Derin bir tencereye yağ eklenir, soğanlar ince ince doğranarak kavrulur. Kavrulunca salçada eklenir ve pişirilir. Şişen kısırla karıştırılır.
- Yeşillikler ince ince doğranır ve karıştırılır.
- Zevke göre nar ekşisi ve pul biberle tadlandırılarak servis edilir.

Kuskus Salatası İçin Malzemeler
1 paket kuskus
haşlamak için kaynar su
3 yk mayonez
1 kutu mısır
5-6 kornişon turşu
4-5 dal dereotu
tuz

Yapılışı; Kuskus makarna gibi haşlanır ve süzülür, diğer mazlemelerle karıştırılarak servis edilir..

Hiç yorum yok: