28.01.2009

ÇİLEKLİ CHEESECAKE



Bir önceki Portakallı cheesecake tarifini biraz daha değiştirerek yaptım, arkadaşlarım lezzetine bayıldılar.

ÇİLEKLİ CHEESECAKE için Gerekli malzemeler

Kek Tabanı için:
1 paket yulaflı bisküvi
Yarım paket pötibör bisküvi
50 gr tereyağ

Peynirli Mazleme için:
1 paket Labne Peyniri
1 paket Krema Peyniri (Pınar Beyaz gibi)
4 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı un
1 paket vanilya

Çilek sos için:
1 büyük sb dolusu çilek püresi (yazdan dondurucuya koymuştum)
2 çk toz şeker

1. kek tabanı için bisküvileri rondoda un haline getirin. Tereyağını eritip büskivilerle karıştırıp kelepçelinin alt tabanına sıkıca bastırın ve buzlukta 15 dk dinlendirin.
2. Peynirli karışım için yumurtanın aklarını sarılardan ayırın. Sarıları ile şekeri mikserle iyice çırpın,peynirleri ve yoğurduda ekleyip iyice karıştırın
3. Yumurta aklarınıda başka bir kapta kar haline gelene kadar iyice çırpın,un ve vanilyayıda ekleyip çırpmaya devam edin. karışımı peynirli karışıma ekleyip spatula yada tahta kaşıkla güzelce karıştırın.
4. Karışımı büskivili tabanın üzerine döküp önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlı fırında 30 dk pişirin.
5. Çilek ve şekeri pişirin. Soğumaya bırakın. Cheesecakein üzerine döküp buzdolabında bekletin.

afiyet olsun

4 yorum:

birsence dedi ki...

hilalciğim günaydın...ziyaretin ve yorumun beni çok mutlu etti sağolasın...evet çalışıyorum canım....çok zor olmuyor aslında...biraz elim hızlıdır birazda yapa yapa pratiklik kazandım sanırım ondan zorlanmıyorum pek...
son günlerde en çok yapmayı istediğim şey cheesecake yapmak...ama becerebilirmiyim diye korkuyorum..sizinki enfes görünüyor ellerinize sağlık...

hilal dedi ki...

yapımı çok basit elbette yapabilirsin..hatta yaptıkca kendinden bişeyler katarak tadını ayarlayabiliyorsun.. bu tarifi uygularsan güzel sonuç alırsın,denemeni tavsiye ederim

sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Harika görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgiler...

hilal dedi ki...

beğenmenize çok sevindim, ama sizin yaptıklarınızın yanında lafı olmaz..... blogundaki pasthaları ;) şaşkınlıkla takip ediyorum:)harikasınız