19.01.2009

Kepekli Dereotlu Poğaça


Çalıştığım dönemlerde pastaneden en severek aldığım poğaçadır. Hele birde hala ılıksa bir fincan çayın yanında inanılmaz keyif verirdi.. Bende evde yapayım derken annemle doğumgünü menümüze eklemek aklımıza geldi..İnternetten ararken Mutfakta Hoş Sedanın tarifini buldum. (http://mutfaktahosseda.blogspot.com/2008/03/kepekli-dere-otlu-poaa.html) Tarifi aynen uyguladık..

Malzemeler
Yarım paket oda sıcaklığında margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı oda sıcaklığında yoğurt
2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
1 demet dere otu
1 paket kabartma tozu
1,5 tatlı kaşığı tuz ( peynir çok tuzlu ise azaltabilisiniz)
Aldığı kadar kepekli un
İçi için beyaz peynir
Dere otunu ayıklayıp yıkayıp ince ince doğradım, Margarin sıvı yağ, yoğurt ve yumurtayı karıştırdım üzerine dere otunu ekledim biraz un ekleyip üzerine kabartma tozu ve tuz ekledim yavaş yavaş un eleyerek yumuşak bir hamur elde ettim. Hamurdan parçalar koparıp ince olmayacak şekilde elimle azıcık açtım beyaz peyniri ezip arasına koyup kapattım üzerine yumurta sarısı sürüp 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim. Afiyet Olsun.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

wallaaa tarifi taze taze ekledin resmen koktu burnuma mis gibiii

zarpandit dedi ki...

canım kusura bakma anca yazabiliyorum cheesecake yorumuna cevap
evet fırın turbo

yumurtaları ve unu karısımı ayırmadan once ekledim sonra ayırdım ikiye

eger fırınında cok cabuk kızarıyorsa fırının orta kısmında ve aliminyum folyo ile ustune kapatarak deneyebilirsin aslında:)

umarım acıklayabilmişimdir..cheesecake tariflerini paylaş lutfen ogrenmek isterim