12.01.2009

KEPEKLİ POĞAÇA


Kızım Berin için yaptığım besleyici ve ev yapımı poğaça tarifleri ararken Mekanımız Mutfaktada "http://mekanimizmutfak.blogspot.com/2005/09/peynirli-kepekli-poaa.html" gördüğüm ve denediğim çok lezzetli bir poğaça. Benim yaptığım değişikliği parantez içinde belirttim. Tarifi aynen veriyorum

1 yumurta
bir su bardağından 1-2 parmak eksik zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
aldığı kadar kepekli un (ben yarısını kepekli yarısını tam buğday ekliyorum)
1 paket kabartma tozu ve tuz
İçi için: peynir ve maydanoz
Üzeri için:yumurta sarısı ve susam

1. Hamur için yumurtayı çırpın. Yağı ekleyerek çırpmaya devam edin. Un, yoğurt, tuz ve kabartma tozunu ekleyin. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olana kadar iyice yoğurun. Üzerine nemli bir bez örterek yarım saat dinlendirin. İçi için peyniri çatalla ezin. İnce ince doğranmış maydanozları ekleyerek karıştırın. Hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparın. Merdane yardımıyla çay tabağı büyüklüğünde açın. Açılmış hamurlara 1 tatlı kaşığı iç harçtan koyun ve avucunuzda yuvarlayın. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerlerine fırça ile yumurta sarısı sürün ve susam serpin. Önceden ısıtılmamış 150 derece fırında 40-45 dk pişirin.

Afiyet olsun..

2 yorum:

Selvi dedi ki...

BUNDAN İSTİYORUM İLK ÇAY SOHBETİMİZDEE.. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR

hilal dedi ki...

ne demek güzelim sen gel ben hemen yaparım sıcak sıcak sana..sıcacık çayın yanında:)