18.03.2009

Yağlama




Bir Kayseri yemeği olan "Yağlama"yı kendiside artık Kayseri'li sayılan Fehime yaptı :)Görümcem diye söylemiyorum kendisi de çok marifetlidir, hele yağlamayı yiyenler ki bende dahil bayıldık.. Ellerine sağlık Fehimecim..

Malzemeler
1 kg kıyma
4 baş soğan
3 biber
3 domates
1 yk salça
1 çay bard. sıvıyağ
şebit (kayseriye özgü yufka)

yapılışı
soğanlar rendelenir, sıvıyağda hafif kavrulur, kıyma eklenerek iyice kavrulur. Salça eklenir. Küçük doğranmış biber ve domateste eklenerek karıştırılır,çok az sıcak su eklenerek karışım pişirilerek iç harç hazırlanır.
şebitler ayrı bir tavada ısıtılır. servis edilecek tabağa alınır, üzerine iç harç gezdirilir, tüm şebitler bu şekilde dizilir aralarına harç gezdirilir.
sarımsaklı yoğurta batırılarak afiyetle yenir.

afiyet olsun..

6 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

afiyet olsun canım.harika görünüyor.yapanın ellerine sağlık.sevgilerimle...

hilal dedi ki...

teşekkür ederim Neslihancım, gerçekten çok güzeldi.. sevgiler

birsence dedi ki...

offf offf offf bir off daha harika görünüyor inan...uzun zamndır çok yapmak istiyorum ama .çok yerin diye korkuyorum...görümcenin ellerine sağlık canım benim...öpüyorum seni...

lezzetyolculugu dedi ki...

Fehime hanımın ellerine sağlık.Yağlamayı kayseride yemiş biri olarak hatta annesi kayserili birisi olarak çok lezzetli olduğunu bilirim.Yufkalar hazır galiba şebit diye heryerde bulabilirmiyiz.

hilal dedi ki...

birsencim gerçekten çok yeniyor, dikkatli olmak lasımm :) bende seni öptüm...

hilal dedi ki...

sevgili lezzetyolculuğu, bloguna baktım ama ismine rastlayamadım.. Yufkalar yani şebitler hazır, kendisi gelirken ordan almıştı, sanırım kayseri ürünleri satan yerlerde vardır..
sevgilerimle