1.03.2009

Çikolatalı Cheesecake




Ne zamandır yapmak istediğim bir tarifti..sonunda dün gece mutfağa girip yapmaya kalktım ama biraz hüsrana uğradım, çünkü harcı çok sıvı olduğu için yarısı fırına aktı, ( ama ne yapmamam gerektiğinide öğrenmemi sağladı :) )

pişen peykekimi 1 gece soğumaya bıraktım.. resimdeki dilimi yiyene kadar pek umutlu değildim ama tadı o kadar lezzetliydi ki bütün endişemi attı gitti.. tarifi verirken yapılması gerekenleri söyleyeceğim..bu şekilde benim yaptığım gibi akıcı değil yoğun bir peynirli kısım elde edeceksiniz, ve her cheesecake de bu adımlara uyarsanız buradaki gibi güzel bir sonuç elde edeceksiniz..

ÇİKOLATALI CHEESECAKE için gereken malzemeler

Kek Tabanı için:
1 paket yulaflı bisküvi
2 yemek kaşığı tereyağ

Peynirli Malzeme için:
1 paket Labne Peyniri (trakya çiftliği)
1 paket Beyaz (trakya çiftliği)
2 çorba kaşığı krem peynir
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 paket bitter çikolata (100 gr)


1. kek tabanı için bisküvileri rondoda un haline getirin. Tereyağını eritip büskivilerle karıştırıp kelepçelinin alt tabanına sıkıca bastırın ve buzluğa atın.
2. Peynirli karışım için yumurtanın aklarını sarılardan ayırın. Sarıları ile şekeri mikserle iyice çırpın,peynirleri ekleyip iyice karıştırın
3. Yumurta aklarınıda başka bir kapta kar haline gelene kadar iyice çırpın,nişastayı ve vanilyayıda ekleyip çırpmaya devam edin. karışımı peynirli karışıma ekleyip spatula yada tahta kaşıkla güzelce karıştırın.
4. çikolatayı benmari usulu eritip soğutun. ve karışıma ilave edip yavaş yavaş karıştırın
5. Karışımı büskivili tabanın üzerine döküp önceden ısıtılmış 170 dereceye ayarlı fırında 30 dk pişirin.

güzel bir pazar günü dileğimle..

afiyet olsun..

3 yorum:

made in funda dedi ki...

merhabalar.yemekgezegeninde rastladım bloğunuza.chesecake yapan ve bayılan biri olarak sizin tarife de bayıldım.bir dahakine ben de çikolatalı deneyeceğim.ellerinize sağlık.sevgiler....

Sibel dedi ki...

hilalcim cikolatalı chesecake harika görünüyor. ağzım sulandı valla...ellerine kollarına sağlık.

Unknown dedi ki...

hilalcim... aştın wallla

yaniii bitti normal tairfler şimdi çikolatalılar geldi... walla bravooo

bu arada sunumuna bayıldım.. tabak ve dilimin üzerindeki damla çikolatlar çok uyumlu maşşallah