25.02.2009

Baharatlı Tarifler : Baharatlı Ekmek



Baharatlı tarifler etkinliği için ekmek yapmak istedim.. Hoş kokulu, içi dolgun bir ekmek oldu, hatta kahvaltı için kendiside bir ekmek ustası olan arkadaşım Sibelciğimede götürdüm çok beğendi.. Tarife gelince;

Malzemeler;
• 1 su bardağı ılık su
• 1 paket kuru maya
• 1 tatlı kaşığı toz şeker
• 1/2 tatlı kaşığı tuz
• 2 yemek kaşığı zeytinyağı
• 2,5 sb tambuğday unlu çavdar unu + 2,5 sb normal un
• 1 tk kimyon
• 1 tk toz zencefil
• 1 çay k tarçın
• 2 tk kekik
• 1 tk mahlep

Yapılışı:

1. Ilık suya toz şeker ve kuru mayayı ilave ederek eriyinceye kadar karıştırıyoruz.
2. Unları eliyoruz,baharatları ekleyip karıştırıyoruz, tuz ve zeytinyağını ilave ederek yoğuruyoruz.
3. Yoğurduğumuz hamurun üzerini nemli bir bez ile örterek 45 dk mayalanmaya bırakıyoruz.
4. Kalıbımıza aktarıyoruz ve üzerini tekrar örterek kalıp içinde 45 dakika daha kabarması için dinlendiriyoruz.
5. 45 dakikanın son 10 dakikasında fırını 180 ºC’ye ayarlayarak ön ısıtma yapıyoruz.
9. Yaklaşık 40-45 dakika, üzeri kızarana dek pişiriyoruz.
10. Fırından çıkardıktan sonra üzerini tekrar nemli bir bezle örterek soğutuyoruz.

2 yorum:

birsence dedi ki...

hilalll bende kahvaltıya gelmek istiyorum:))) kahvaltı masası süper duruyor...öpüyorum tatlım....

hilal dedi ki...

birsencim bekleriz, çokta memnun oluruz, ne zaman istersen :) bende öpüyorum