7.02.2009

Ekmek Ye: Zeytinli & Kekikli Ekmek




Pazar sabahı için hazırladım bu ekmeği..Geceden yapıp fırından çıkarır çıkarmaz havluya sardım, sabahta kahvaltımızın yanında bize eşlik etti..

Gerekli Malzemeler :

• 1 su bardağı ılık su + 2 yemek kaşığı süt
• 1 paket kuru maya
• 1 tatlı kaşığı toz şeker
• 1/2 tatlı kaşığı tuz
• 1 yemek kaşığı zeytinyağı
• 1 sb kepekli un + 1 sb normal un + 1 sb tam buğday unu
• zeytin ve kekik

Yapılışı:

1. Ilık su ve sütün içerisine toz şeker ve kuru mayayı ilave ederek eriyinceye kadar karıştırıyoruz.
2. Unları eliyoruz, tuz ve zeytinyağını ilave ederek yoğuruyoruz.
3. Yoğurduğumuz hamurun üzerini nemli bir bez ile örterek 45 dk mayalanmaya bırakıyoruz.
4. Mayalanan hamura zeytin ve kekiği ilave ederek tekrar yoğuruyoruz ve kalıbımıza aktarıyoruz. (kalıbım tefalin baton kek kalıbı- yağlamaya hiç gerek kalmıyor)
7. Üzerini tekrar örterek kalıp içinde 45 dakika daha kabarması için dinlendiriyoruz.
8. 45 dakikanın son 10 dakikasında fırını 180 ºC’ye ayarlayarak ön ısıtma yapıyoruz.
9. Yaklaşık 40-45 dakika, üzeri kızarana dek pişiriyoruz.
10. Fırından çıkardıktan sonra üzerini tekrar nemli bir bezle örterek soğutuyoruz.

2 yorum:

Sibel dedi ki...

hilalcim ekmekçi bendim sen beni geçtin, hemde makinasız.

hilal dedi ki...

sen olmassan ben bu işlere girişmezdim,, senin ekmeklerin sayesinde canım benim