8.02.2009

Zeytinyağlı Kereviz Dolması



Diğer tarz kereviz yemeğinden daha lezzetli ve sunumu da çok şık bir yemek.. Dolabımda sürekli kerevizi bulundurduğum için her hafta yapılacaklar listesine alındı..Bu arada kerevizin zihni açtığınıda bu hafta öğrendim.. Tarifi Hatice'den..Bende tarife uyarak, bende olan malzemeleri kullanarak yaptım..

Malzemeler:
2 baş soğan (küp küp doğranmış)
3,5 diş sarımsak
2 havuç (küp küp doğranmış)
1 patates (küp küp doğranmış)
1 bardak bezelye
3 kereviz (elma gibi kesip içini oyun)
1 limon suyu
zeytinyağı
sıcak su

Yapılışı:

yağı tencereye alıp soğanları, sarımsakları ve havuçları ilave edin, kavurun. patates ve bezelyeyide ekleyip biraz çevirin. Kerevizleride ekleyip biraz pişirin.
limon suyunu tencereye ekleyip 1-2 defa karıştırdıktan sonra kerevizlerin hizasına gelecek kadar kaynamış su koyun. kerevizler yumuşayana kadar pişirin. Ocağı kapatınca yemeğin üzerine kereviz yapraklarını doğrayıp ilave edin, soğumaya bırakın. soğuduktan sonra servis tabağına önce kerevizleri alın. sonra sebzelerle içlerini doldurun.

afiyet olsun

2 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık cnm...En sevdiğim yemeklerden bir tanesi...

Yasemin dedi ki...

merhaba, arsivledigim fotograflari nasil koydugumu soymussunuz. ben photoshop ta onlari bu sekilde duzenledim. ondan sonra da flickr dan ekledim.. gorusmek uzere ;)